1938 Omistajana Kymin uittoyhdistys
Alus valmistettiin vuonna 1938 Väinölän konepajalla Jyväskylän maalaiskunnassa Kymin Lauttausyhdistyksen tilauksesta.
Höyrykoneen tyyppi oli 2-paisunta suihkulauhduttaja joka kehitti 72 indikoitua hevosvoimaa. Höyryvarppaaja nimettiin S/S IITINVIRRAKSI ja se sijoitettiin Leinin vesille.
1958 Leinillä
Päällikkö: Vihtori Taiso
Perämies: Juhani Nielelä
Konemestari: Väinö Haapaniemi
Koneenhoitaja: Jalonen Arvo
1965
Päällikkö: Pekka Parkkonen
Perämies Valdrid Peltola
Konepäällikkö: Väinö Haapaniemi
1967 Ilmari Lahti
Lasse Parkkali osti itselleen Vuohijärvi nimisen
aluksen Kymin uittoyhdistykseltä ja kertoi hyvälle ystävälleen Ilmari Lahdelle
että siellä oli toinenkin Iitinvirta niminen alus myynnissä. Ilmari tarjosi
aluksesta 5000 mk ja sai sen sillä.
Koska Ilmari oli töiden puolesta paljon matkoilla
valtuutti hän Lassen hoitamaan alusten maakuljetuksen Leinin vesistöstä
Lahteen.
1969 Tj. Widing Lahti -> 08.05.1969 Pekka Sillanpää
Alus alkaa saada nykyisiä muotojaan ja nimi vaihdetaan Matleenaksi Höyrykone poistettiin ja tilalle vaihdettiin 4-tahti diesel ALLIS-CHALMERS HD 516, 99 hevosvoimaa
12.06.1973 Viljo Ellonen Lahti
Matleena rekisteröidään matkustaja-alukseksi ja se aloittaan kaupallisen liikenteen Ravintola Tallukan risteilijänä.
Bruttovetoisuus 51,20 rekisteritonnia eli 145,03 kuutiometriä
Nettovetoisuus 34,82 rekisteritonnia eli 98,63 kuutiometriä
Päällikkö: Yrjö Olavi Tiihonen
Moottorikonemestari: A.J Ala-Prinkkala
Kokki: Juhana Helmer
1994 Jukka Ekman Vesivehmaa
Telakoitu ja runkokatsastettu.
Moottoriksi vaihdettu Scania 111
Ylähyttiä jatkettu ja tehty sauna ja WC
2007 Jouni ja Pia Salminen Jämsä
7.3.2007 allekirjoitettu kauppakirjat missä omistus siirtyy Jouni ja Pia Salmiselle
Heinäkuussa 2010 alus telakoidaan ja se saa alkuperäisen nimensä IITINVIRTA.